Bandkanta

Jo jag blir inte klok! 
Men nu tänkte jag att jag ska berätta hur jag gör. Jag glömmer själv bort mig ibland när jag läser mönster och blir bara tokig när jag kommer på att deras vika in och sy med tvillingnål faktiskt är kasst. 

Så här är mitt tips! 

Klipp en remsa på 3.5-4 cm tjock 



Vik den på mitten och stryk. Rätsidan utåt. 

Lägg remsan räta mot räta på plagget.


Jag syr med overlock men det går säkert med vanlig maskin också. Så klart strech söm om det är trikå du syr i. 
Jag brukar använda kanten på pressar foten som mått. 

Så här blir det på insidan 


Stryk kanten noga. 

Sen sätter jag en raksöm som håller fast den lilla kanten som blir. Vanlig söm använder jag då 



Här använder jag insidan på pressar foten som mått. 


Utsidan

Insidan 



Hoppas det hjälper er i djungeln



Kommentera här: